Alinuța să ne cânte despre democrație la altă masă

Tizul meu din Ialomița și amicul meu de blogăreală, Eugen, deținătorul blogului Baricada, mărturisește: „Până mai ieri, recunosc, n-aş fi publicat postul de faţă… Mai ales pentru faptul că, deşi n-am admirat-o nicicând, în mod special pe doamna Pippidi, o consideram, totuşi, de partea ASTA a baricadelor, oricare ar fi fost ele. Despre Alianţa pentru un Parlament Curat puţine lucruri merită spuse, având în vedere cum au slujit, până la urmă, investigaţiile din teritoriu ale colegilor Alinei… Speram ca Alianţa pentru o Românie curată să fie altceva, de aceea îi prinsesem linkul în blogroll ba chiar redactam o notă de disponibilitate pentru a reprezenta ONG-ul în Ialomiţa… Din păcate, realitatea a dovedit o dată în plus că prima impresie poate fi înşelătoare… Prin martie, după episodul Severin, “Sare în Ochi – Baricada – and friends” mediatizau o campanie de strângere de fonduri pentru “mituirea” europarlamentarului în a-şi da demisia din Parlamentul European. “România Curată” a iniţiat şi ea o campanie de prezentare a unor afişe şi schiţe anti Severin, invitând cititorii să voteze o anumită propunere, în ideea că respectiva lucrare ar putea câştiga concursul şi ar putea fi expusă în Piaţa Luxembourg din Bruxelles. Afişul “Sare în Ochi and Baricada” a întrunit la final 48 de voturi. “România Curată” a desemnat, însă, pe post de căştigător, un desen al maestrului Mihai Stănescu, desen ce nu primise, totuşi, decât un vot de recomandare… Decizia ne-a făcut, pe toţi cei care am pus umărul la campania noastră şi la cea a ONG-ului Alinei Mungiu, să ne simţim luaţi la mişto… Cum spunea Victor Eugen Mihai Lungu, ne-am simţit folosiţi,  de chichi si de-un leu ridichi,  exact cum se folosesc şi politicienii noştri de tara noastra şi de votanţii care mai votează… Fapt care o aşează pe civic decorata Alina în aceeaşi lojă cu politicienii pe care public îi tot ia la refec…” (restul citiți aici: Alina Mungiu Pippidi, democrație cu gura până la urechi). Cu o zi înainte, la aflarea bătăii de joc administrate nouă, o altă prietenă de blogăreală, Carmen Amza, deținătoarea blogului Dictatura justiției, a luat atitudine pe aceeași temă: “În anul 2009 am descoperit faptul că ONG-urile, sub masca neutralității, a imparțialității și echidistanței nu fac altceva decât politică. Politica lor. Își văd de propriile interese mai mult sau mai puțin meschine. Că mai sunt cetățeni care îi cred sunt absolut convinsă. Oamenii muncesc pentru salariul pe care-l primesc. Puțini au timpul necesar și răbdarea să-i urmărească atât pe politicieni cât și pe ONG-iști. O mică știre despre ,, O Românie curată,, și un concurs în care m-am implicat emoțional, adică doar cu votul, m-au făcut să scriu ceea ce gândesc de mult dar abia acum a venit vremea să scriu. O bănuiam pe doamna Alina Mungiu Pipidi plină de ambiții mari încă de când a scris o piesă despre Isus, ceva ce nu am văzut dar care știu că a scandalizat creștinii. (…) S-a susținut un concurs de caricaturi. Eu am votat cu Baricada&SareînOchi. Două zile m-am chinuit să găsesc butonul pe care scrie trimite. Ce citesc azi? ,,S-a terminat concursul “SeverIN/OUT” de pe România Curată… Câştigător detaşat a fost afişul semnat “Sare în Ochi and Baricada”, cu 48 de voturi… Alte opţiuni: Octav – 2 voturi, Szakats Istvan – 3 voturi, Mihai Stănescu – 1 vot… Deşi ierarhia şi opţiunile sunt clare, ghiciţi ce lucrare, “declarată” cîştigătoare, merge la Strasbourg? Mihai Stănescu, stimaţi tovarăşi!… Voi ce părere aveţi?,, Nu contest valoarea unui Mihai Stănescu. Nu îndrăznesc pentru  că nu mă pricep. Dar dacă el trebuia să câștige,  se știa de la bun început, la fel se cunoaște și în cazurile ocupării funcției de director de școală,  de ce a mai fost nevoie să votăm ? Ca să dăm o notă de legalitate ? Nu. Nu era nevoie. Ca să le reamintim românilor că există un site numit ,,O Românie curată,,  cred că astfel se numește și să le facem trafic toți cei care îi admirăm și ținem la Baricada și la Sare în Ochi. Altă explicație logică nu găsesc. Și de bun simț. (mai mult citiți aici: ONG-urile fac politică- politica lor).

Eu zic asa (si reiau ce am comentat la materialul celor doi prieteni de blogăreală): Odată că inițiatorii concursului SeverIN/OUT de la “România curat-murdară” și-au făcut singuri rău – un rău de așteptat (prea mare infatuarea atât a “patroanei” cât și a prezenței unui „juriu internațional” – voi reveni asupra acestui aspect), distrugând prin ceea ce au făcut însăși ideea “rușinării” publice a lui Adrian Severin (nerușinații vor să-l rușineze pe nerușinat!). Demersul nostru este în afara demersului lor – noi nu ne bazam pe ei pentru a fi mulți și hotărâți pentru a face ceva. În continuare demersul nostru este corect și cinstit, al lor nu. De aceea ne și anunțăm prietenii (giorno24, sas-richard, ztb, turnofftheglory, polimedia.us, guraialomitei, blogmoney, replicahd, tano-tanocariddi, politeanu, dictaturajustitiei, andreeavass, bistritaonline, worldchanged.eu, stiriazi.ro, contributors, bazel09, info.multicast.ro, hriho, deaduralex, teacheru, cambesteanu, rahoveanu, aurorademocrata, bestiar.blogary, nikuelektriku, blogary, theophylepoliteia, ribelalu, delaepicentru, denisuca) că Alinuța cântă, de fapt, la muzicuța cu lamă (de aceea are gura până la urechi când este să administreze critică). Revenind la faza cu desemnarea unui câștigător prin consultarea unui “juriu internațional”, mă leg de faptul că au pus un anunț (la vedere, boldat și cu litere roșii) de genul “Posterul desemnat de tine poate câștiga concursul”, anunț de genul “acest medicament se poate folosi fara prescripție, consultați-vă medicul dacă o luați în bască cu sănătatea șamd”, iar undeva sus, au anun’at: “Un juriu internațional va selecta pe cele mai evocatoare [idei, postere], care vor fi trimise Parlamentului European”. Deci: 1. românacii (români care votează d-a’mboulea că poate cineva va ține cont de votul lor) care se manifestă printr-un click (asimilabil unei ștampile pe un buletin de vot) s-ar putea să conteze (dacă îi bagă în seamă și Alina Mungiu Pippidi) – și 2: „cele mai evocatoare” este și în acest caz 1 (atât referirea la punctul 1 anterior, cât și cifra 1 a unicului vot obținut de către lucrarea lui Mihai Stănescu). Ori asta-i și mai jignitor, mai ales filtrat prin modul superior-afectat în care-și dezvoltă Alinuța ideile despre democrație cu privire la alții, că părerea românacilor postatori nu a avut nici măcar valoarea alegerii a înca unui poster “evocator”. Motiv pentru care, atunci când vine vorba despre Democrație, Alinuța poate cânta la altă masă. Putem să-i donăm și ei ceva din mărunțișul pe care îl va refuza Adrian Severin.

Acest articol a fost publicat în Derapaje prin presă și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Alinuța să ne cânte despre democrație la altă masă

  1. baricada zice:

    Ne-au dat „răspunsul” băieţii de la România (NE)Curată:
    „S-au luat in considerare voturile pe email iar decizia finala a fost luata pe baza unui algoritm in care a fost introdusa si opinia redactiei.”

    • Sare'n Ochi zice:

      tizule, vazui raspunsul Alinutzei. ce s-o fi intamplat cu juriul international de a fost invins pe baza de algoritm? 🙂 astia nu stiu sa lucreze decat pe baza de algoritm – asa a ajuns si Crinela in Parlament de pe locul 2 (si alti chiulancrini)…
      banuiesc ca am fost invinsi de algoritmul care a hotarat ca 1 > 48 (la fel cum votul uninominal a fost invins de algoritmul introdus de Parvulesc – un vasjnic ARC) precum si de ideea lor ca a se gudura pe langa maestrul caricaturist Mihai Stanescu este mai de bon-bouche decat a promova niste necunoscuti (ratani ca noi, tizule, poporeni transpirati :)). mai ales daca “domnul” Mihai Stanescu, astazi cam tovaras, este impotriva lui Eba si Traian Basescu. cred ca si-au facut socoteala sa zica: “uitati, un fost “dizident” in caricatura de pe vremea lui Ceausescu, azi unul de-al lui Severin il blameaza (bla-bla-bla). in plus Basescu este un dictator – din moment ce nici dizidentii nu tin cu el”. oricum este mare lucru ca au raspuns – inseamna ca i-am atins. eu zic sa-i plesnim in continuare – eu i-am trecut in zona de critica: daca gresesc, ii ating.

  2. Pingback: România este mai curată numai pe bază de algoritm (un juriu internațional v-a stabili clar asta) | Sareinochi's Blog

  3. Revin cu întârziere dar mi-ar pare rău să nu facem un tablou complet al distinsei doamne sau a redacției.

    În anul 2008, în noiembrie, am declarat greva foamei.
    Am trimis e-mail-uri către politicienii de toate culorile, către jurnaliștii mai multor cotidiene, către instituții ale statului și către două instituții din Franța.
    În România mi-au răspuns de la Curtea Constituțională, Avocatul Poporului și Secretariatul General al Guvernului care s-a arătat dispus să mă ajute și a și făcut-o în limita competențelor sale. Politicieni, jurnaliști sau simplii români au tratat cu indiferență. În schimb, din Franța am primit la un interval de 3 zile cu scuzele de rigoare pentru întârziere un răspuns plin de compasiune și îngrijorare.

    De ce am povestit ?
    Când nu reușeam să gâsesc butonul cu trimite am scris câteva rânduri către redacția
    România Curată de unde nici până astăzi nu am primit niciun răspuns. Vă spune ceva atitudinea lor?

    • Sare'n Ochi zice:

      da. ca nu lucreaza decat pentru gloria lor. tot ceea ce vine din afara si nu este trecut prin filtrul lor de „bine/rau” nu merita luat in seama – ei stiu mai bine de ce anume are nevoie Romania. in plus, in 2008, greva foamei era indreptata impotriva mult-ibitului-si-stimatului-guvern Tradatoriceanu (sau ma insel?).

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.